zaterdag 8 september 2012

Deze granny square babydeken heb ik op 1 week afgehaakt. Tenminste alleen nog maar de blokjes. Nu komt het meeste werk en dat zijn de draadjes wegwerken., Daarna nog een rand verzinnen. Want die bij het patroon weergegeven wordt, vind ik te simpel. Het was een enorm leuk project, zeker met de verschillende patroontjes (4) en de toffe kleurtjes. Het komt uit een babyboek no 156 van Bèrgère de France en het materiaal ook: Caline. Haaknaald no 3. In eerste instantie zou de deken slechts 4 x 6 blokjes groot worden (zie foto hieronder), maar dat vond ik veel te klein. Dus heb meteen tijdens het haken van elk patroontje 2 blokjes gehaakt. Heb er ook een soort van lopendebandwerk van gemaakt, dus eerst alle A modellen en dan beginnen met het centrum en meteen de 2e gemaakt, daarna de 2e kleur genomen voor de 2e toer, ook meteen voor het 2e blokje en zo verder. Als alle A's af waren begon ik aan de B's, dan C's en als laatste de D´s, dus de 4 verschillende patroontjes. Vinden jullie het ook leuk?

This granny square babyblanket was finished in 1  week. Yet the most work will begin now, by removing the threads. The original project was only 4 x 6 squares, but I liked the size a little bit bigger, so I  immediately made 2 squares while chrocheting, It was such a great fun! I really enjoyed it so much, I just couldn´t stop! It comes out of a babybook no 156 from Bèrgère de France and the material also from the same brand ´Caline´. I hope you like it too?



2 opmerkingen:

  1. Leuk haken hè!? Ik heb hem ook gehaakt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Patricia, dank je voor je reactie, ik heb een poos zonder pc gezeten, dus heb eigenlijk nu pas je berichtje gelezen. Jazeker het project was ontzettend leuk om te doen. Nu de blokjes nog mooi opspannen, zoals bij Karin aan de haak en dan aan elkaar naaien. Ik zie dat jij dezelfde hobby's hebt als ik, maar ik zie geen enkele foto meer op je blog. Je bent misscien niet meer actief op je blog. Prettig weekend; groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen